راهکار سیستم صوتی مدارس

سیستم‌های صوتی پیجینگ و اطلاع رسانی مدارس می‌بایست بگونه ای انتخاب و تعبیه گردند تا بتوان صدای هر طبقه از ساختمان را متناسب با کلاس‌های موجود در آن کنترل کرد.
همچنین بلندگوهای مورد استفاده در حیاط مدرسه نیز باید از مقاومت خوبی در برابر آب، گردوغبار و حتی ضربه به جهت امکان برخورد توپ هنگام بازی و یا عواملی دیگر، برخوردار باشد.

سیستم صوت نمازخانه در مدارس می‌بایست مستقل از سیستم صوت پیجینگ و اطلاع رسانی عمل کند. برای این مورد نیز بسته به ابعاد نمازخانه، امکانات موجود و همچنین نوع مراسم‌های مد نظر، می‌توان از سیستم‌های صوت نیمه حرفه‌ای و حرفه‌ای نیز استفاده کرد. سیستم‌هایی که دارای میکسر صوتی، سیستم اکو و همچنین باند و بلندگوهای اهمی هستند که مطابق با شرایط محیط و نیاز شما می‌تواند پسیو یا اکتیو باشد.

در ادامه دیاگرامی ساده از تجهیزات مورد استفاده در یک مدرسه کوچک به لحاظ ابعاد و تعداد دانش آموزان، ارائه می‌گردد. در این نمونه دیاگرام از بلندگوی ستونی آلومینیومی و یا فلزی هوراند مدلSH-PACS40 در فضای حیاط مدرسه، بلندگوی دیواری دکوراتیو هوراند مدلSH-PAWS20 در فضای سرپوشیده و همچنین بلندگوی سقفی هوراند مدلSH-PACS1505 در راهروی منتهی به کلاس‌های آموزشی استفاده شده است. آمپلی فایر پیشنهاد شده مدلSH-PAMA250 می‌باشد که مطابق با تعداد بلندگوها و توان مورد نیاز، می‌توان آن را تغییر داد. این آمپلی فایر دارای پخش CD/USB و همچنین ورودی AUX و MIC است و با داشتن سیستم اکو و همچنین ولوم کنترلر Bass و Treble، تمام نیازهای شما را رفع خواهد کرد.

اکو آمپلی فایر فوق به علت داشتن سیستم میکسر و اکو و همچنین خروجی اهمی و ولتی می‌تواند گزینه خوبی برای سیستم صوت نمازخانه هم باشد، اما اگر نیاز به تعداد ورودی صدای بیشتری (MIC و AUX) دارید، دستگاه پاور میکسر هوراند مدلSH-3008ER می تواند انتخاب مناسبی باشد.

توجه داشته باشید که از ولوم کنترلر در توان‌های مخلتف، می‌توان برای کنترل حجم صدای هر خط صوتی نیز استفاده کرد.

راهکار سیستم صوتی مدارس

2 thoughts on “راهکار سیستم صوتی مدارس

  1. محمد میگوید:

    ببخشید برای سیستم تلفیقی صوتی کلاس و پخش دیجتال از طریق ویدئو کنفرانس چه سیستمی پیشنهاد می کند؟
    حد اقل سه میکروفن رومیزی و سه چهار میکروفن در سطح کلاس مثلا سقفی و دو میکروفن بی سیم .
    ممنون میشوم راهنمایی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *