ترمینال شبکه (گیت وی) در سیستم صوت تحت شبکه چیست؟

ترمینال شبکه (NETWORK TERMINAL) که بعضا به آن گیت وی نیز گفته می‌شود، دستگاهی است که یک سمت آن پورت شبکه جهت اتصال به شبکه داخلی و سمت دیگر آن دارای خروجی سیگنال صوت آنالوگ است. این دستگاه سیگنال دیجیتال و کد شده را از سمت سرور دریافت کرده و سپس آن را اصطلاحا دیکد و به سیگنال آنالوگ تبدیل می‌نماید.

به طور کلی ترمینال شبکه در دو نوع ساخته شده است. یک نوع آن همانند مدل SH-DSP9135 خروجی سیگنال وتی تقویت نشده دارد وباید آن را به آمپلی فایر متصل کرد تا سیگنال صوتی تقویت یابد و قابل پخش در بلندگو ها شود و نوع دیگر همانند مدل SH-DSP9136، خود دارای آمپلی فایر داخلی است و می‌توان با توجه به مقدار توان آن از بلندگوی متناسب جهت اتصال به آن و پخش صدا استفاده کرد. از قابلیت‌های این دو ترمینال شبکه می‌توان به قابلیت پشتیبانی از پروتکل SIP که رایج در سیستم‌های VOIP است نیز اشاره کرد.
دو مدل ذکر شده به صورت رومیزی طراحی شده‌اند، اما قابلیت رک مونت شدن نیز دارند.

نوع دیگری از ترمینال شبکه وجود دارد که خود رک مونت است. این نوع ترمینال شبکه رک مونت در دو نوع تک کاناله و چهار کاناله در مدل‌های SH-DSP9131 و SH-DSP9134 طراحی شده است. مدل تک کاناله یک خروجی سیگنال صوتی دارد و مدل چهار کاناله، دارای 4 خروجی سیگنال صوتی است که هر خروجی می‌تواند به صورت مستقل فایل صوتی مختلفی را پخش نماید. توجه نمایید که این خروجی سیگنال صوتی تقویت نشده است و برای اتصال به بلندگو نیاز به وجود آمپلی فایر است.

استفاده از این دستگاه، بهترین راهکار برای کسانی است که سیستم صوت عمومی بدون قابلیت اتصال به شبکه داشته و نیاز به پخش فایل صوتی (و یا استفاده از سیستم پیجینگ و اطلاع رسانی) بواسطه شبکه را دارند.

ترمینال شبکه-گیت وی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *