توسعه سیستمی که می تواند ۹۵ درصد گازهای گلخانه ای یک کارخانه را جذب و ذخیره کند

توسعه سیستمی که می تواند 95 درصد گازهای گلخانه ای یک کارخانه را جذب و ذخیره کند

روز جمعه، نیروگاه Calpine Corp واقع در نزدیکی سانفرانسیسکو از رونمایی از یک پروژه ۲۵ میلیون دلاری خبر داد که فناوری را آزمایش می کند که می تواند ۹۵ درصد از انتشار کربن یک نیروگاه را جذب کند.

این بر اساس گزارش بلومبرگ که روز جمعه منتشر شد.

مقامات کالیفرنیا گفتند که توسعه جدید نقش مهمی در نبرد آب و هوایی این ایالت خواهد داشت. اما همه خوشحال نیستند.

فن آوری جذب کربن توسط بسیاری از محیط بانان به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است که ادعا می کنند این فناوری به جای تغییر به منابع انرژی پاک تر، مجوزی برای حفظ سوخت های فسیلی فراهم می کند.

با این حال، در مراسم راه اندازی پروژه Calpine در روز جمعه، تنظیم کننده ارشد تغییرات آب و هوایی کالیفرنیا خاطرنشان کرد که برخی از نیروگاه های سوخت فسیلی به منظور ادامه و قابل اعتماد نگه داشتن خدمات برق، علیرغم برنامه های جاه طلبانه ایالت برای حذف انتشار خالص کربن تا سال ۲۰۴۵، هنوز باید عملیاتی شوند .

لیان راندولف، رئیس هیئت منابع هوایی کالیفرنیا گفت: «گرفتن آن کربن، که در اسرع وقت شروع شود، به ما این امکان را می‌دهد که در شرایطی که به شدت به این گیاهان برای قابلیت اطمینان نیاز داریم، انتشار را متوقف کنیم.

تاسیسات جدید یک پروژه آزمایشی است که در مرکز انرژی لس مدانوس Calpine در پیتسبورگ، کالیفرنیا واقع خواهد شد. مدیرعامل Calpine Thad Hill به بلومبرگ گفت که جذب کربن نقش مهمی در عملیات شرکت او خواهد داشت. او گفت: «برای ما، این نشان دهنده انتقال انرژی و نقش گاز طبیعی در آن است.

این پروژه از یک حلال شیمیایی توسعه یافته توسط ION Clean Energy Inc استفاده خواهد کرد که با دی اکسید کربن موجود در گاز دودکش کارخانه متصل می شود و اساساً آن را به دام می اندازد و از انتشار آن در محیط جلوگیری می کند.

به گفته بلومبرگ، ION ادعا می کند که فرآیند آن هم موثرتر و هم ارزان تر از ابزارهای قبلی جذب کربن است. این ابتکار تا حدی با کمک مالی ۱۹ میلیون دلاری فدرال تامین شد.

جذب و ذخیره‌سازی کربن در چند سال اخیر با اجرای پروژه‌هایی در سراسر جهان محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. ماه می گذشته، تسهیلات CDR NextGen، همکاری بین مشاور مالی کربن سوئیس قطب جنوبی و شرکت ژاپنی میتسوبیشی، خرید ۱۹۳۱۲۵ تن حذف دی اکسید کربن (CDRs) از سه پروژه را اعلام کرد که بزرگترین مجموعه سی دی آر در جهان را تولید می کند.

این خرید شامل CDRهایی از بزرگترین پروژه DACS جهان است که توسط ۱PointFive در تگزاس در حال توسعه است و تخمین زده می‌شود تا ۵۰۰۰۰۰ تن دی‌اکسید کربن را پس از عملیاتی شدن کامل حذف و به طور دائم ذخیره کند.

این CDR ها با هم بزرگترین مرکز جذب و ذخیره کربن جهان را تشکیل دادند.

بیشتر بخوانید: مبارزه دستگاه های هوشمند با تغییرات آب و هوایی زمین
--------------

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *