معرفی آیفون ۱۵: ۱۰ تغییر جدید در طراحی

در واقع، پرچمداران جدید اپل آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پرو حداقل ده تغییر در طراحی ایجاد می کنند که آنها را در مقایسه با آیفون ۱۴ و مدل های قدیمی تر متفاوت می کند!

گرفتن؟ خوب، نکته این است که تمام ده تغییر (بالقوه) طراحی که به آیفون ۱۵ و/یا آیفون ۱۵ پرو می‌آیند، عناصر طراحی خاصی را از بین خواهند برد – که برخی از آنها بخشی از آیفون در ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته بوده‌اند. خبر خوب این است که اپل این ویژگی ها/عناصر طراحی را با راه حل های جدید و امیدواریم بهتر جایگزین خواهد کرد.

با این حال، با توجه به وجود بیش از ۱.۴۶ میلیارد کاربر فعال آیفون در سراسر جهان، بهتر است باور کنید که بخشی از کاربران اپل از دیدن برخی از این عناصر طراحی به ظاهر بی‌اهمیت که سال‌هاست بخشی از آیفون بوده‌اند، متنفر خواهند بود.

اپل ۱۰ ویژگی و عنصر طراحی آشنا را از آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پرو امسال حذف کرده است: خداحافظ، پورت لایتنینگ، ناچ، سوئیچ Mute، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و فولاد ضد زنگ.

پنج ویژگی و المان طراحی اول که انتظار می‌رود در آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پرو امسال جایگزین شوند، در دسته «خروج‌های بسیار محتمل» قرار دارند. به عبارت دیگر، ما شواهد قوی از نشت و شایعات متعدد داریم که آن تغییرات واقعاً رخ خواهد داد…

همانطور که گفته شد، با وجود افشای اطلاعات و شایعات متعدد، خوب است توجه داشته باشید که اپل به عنوان یکی از معدود سازندگان گوشی های هوشمند شناخته شده است که می تواند برخی از اسرار/غافلگیری ها را حفظ کند، بنابراین من نمی گویم این ویژگی ها با از بین رفتن ۱۰۰ درجه قطعیت اما شاید ۹۰ درجه

آیفون ۱۵ با درگاه لایتنینگ خداحافظی کرد

البته انتظار می‌رود برجسته‌ترین حذف و تغییر در سری آیفون ۱۵ امسال پورت لایتنینگ باشد که ۱۱ سال پس از عرضه در آیفون ۵ باید با پورت جهانی USB-C جایگزین شود.

در حالی که پورت لایتنینگ برگشت پذیر در زمان عرضه (یک سال قبل از درگاه USB-C) بسیار راحت بود، امروزه، تقریباً تمام محصولات دیگر اپل با درگاه USB-C عرضه می شوند که باید این انتقال را نسبتاً روان و مثبت کند.

این ناچ دیگر بخشی از نمایشگر آیفون با آیفون ۱۵ نخواهد بود

هفت سال پس از “برکت دادن” جلوی آیفون X که دهه را تعریف می کند، سرانجام انتظار می رود یکی از قطبی ترین عناصر طراحی آیفون راه را برای چیزی (کمی کمتر آزاردهنده) باز کند – جزیره پویا، بریدگی نمایشگر جدید اپل اکنون در راه است. به مدل‌های وانیلی آیفون ۱۵ نیز، و اگرچه دقیقاً شیک‌ترین راه‌حل موجود نیست، احتمالاً مطمئن می‌شود که بریدگی آن از دست نخواهد رفت (با عرض پوزش، کاربران آیفون – به نظر می‌رسد تاچ آی‌دی نیز برای همیشه از بین رفته است)

  سوئیچ Mute/Ring 15 سال پس از عرضه روی آیفون اصلی از آیفون ۱۵ پرو حذف خواهد شد.

سوئیچ افسانه‌ای Ring در سال ۲۰۰۷ در آیفون اصلی به عنوان سریع‌ترین و ساده‌ترین راه برای بی‌صدا کردن آیفون شما شروع به کار کرد، بنابراین می‌توان تصور کرد که این تغییر قابل توجه‌ترین تغییر طراحی در آیفون ۱۵ پرو امسال است.

سوئیچ حلقه با یک دکمه واقعی جایگزین می شود که (به ظاهر) به کاربران امکان می دهد اقدامات سریع تری انجام دهند.

نکته مهم این است که در واقع انتظار می رود سوئیچ حلقه در آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس وانیلی باقی بماند، که مطمئنم احساسات متفاوتی را در بین کاربران ایجاد خواهد کرد.

دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی محبوب اپل قرار است جای خود را برای سنسور دوربین ۴۸ مگاپیکسلی در تمام مدل‌های آیفون ۱۵ باز کند.

در خبرهای خوب برای علاقه مندان به دوربین گوشی های هوشمند، هشت سال پس از اولین عرضه آن بر روی آیفون ۶ اس، انتظار می رود دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی در سری آیفون ۱۵ امسال گم شود. البته اپل در سال گذشته دوربین ۱۲ مگاپیکسلی را با یک ۴۸ مگاپیکسلی جایگزین کرده بود، اما این تنها در مورد مدل‌های آیفون ۱۴ پرو اعمال شد. امسال، آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس وانیلی نیز قرار است سنسور جدید ۴۸ مگاپیکسلی را دریافت کنند، که به لطف زوم برش سنسور ۲ برابری که با وضوح بالاتر فعال شده است، می‌تواند قابلیت‌های زوم آیفون را نیز بازگرداند.

  قاب فولاد ضد زنگ ممتازی که اپل از زمان آیفون X استفاده می‌کرد، امسال از بین می‌رود

باز هم، تغییری که فقط در مدل‌های آیفون ۱۵ پرو انتظار می‌رود، انتظار می‌رود که قاب فولادی ضد زنگ بادوام آیفون‌های ممتاز، خداحافظی کند. خبر خوب این است که هفت سال پس از عرضه بر روی Xpensive iPhone X، مواد فولادی ضد زنگ راه خود را به چیزی بادوام تر و ممتازتر باز می کند – قاب تیتانیومی.

همچنین انتظار می‌رود که به سبک‌تر شدن مدل‌های آیفون ۱۵ پرو امسال بین ۱۰ تا ۲۰ گرم کمک کند.

پنج عنصر طراحی آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پرو زیر که انتظار می‌رود حذف و جایگزین شوند، در دسته «احتمال کمتری» قرار می‌گیرند و این به دلیل نشت‌های مختلط و شایعات پیرامون آنهاست.

این بدان معنی است که شما باید این اطلاعات را با یک دانه نمک سالم مصرف کنید.

اگر چه، صادقانه بگویم، من هنوز احساس می کنم که حداقل ۲-۳ مورد از آنها به احتمال زیاد اتفاق می افتد – اما این فقط “احساس خنده دار” من است که صحبت می کنم …

آیفون طلایی ممکن است دیگر بخشی از برنامه های اپل در سری آیفون ۱۵ نباشد

ده سال پس از معرفی اولین پرچمدار طلایی رنگ اپل، آیفون ۵، فاش ها و شایعات متفاوتی به خط جدیدی از رنگ های آیفون ۱۵ پرو اشاره می کند که شامل نقره ای، مشکی فضایی، خاکستری تیتان و آبی تیره می شود. همانطور که می بینید، رنگ طلایی پر زرق و برق در هیچ جا دیده نمی شود.

  کابل لاستیکی سفید آیفون که همه ما داریم (و برخی از ما از آن متنفریم) ممکن است در جعبه آیفون ۱۵ نباشد.

اگرچه این یکی از نظر فنی مربوط به خود آیفون نیست، اما برداشتن کابل لاستیکی سفید از جعبه آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پرو یک تغییر کوچک اما چشمگیر به نظر می رسد زیرا این کابل از زمان آیفون اصلی ۲۰۰۷ در جعبه وجود داشته است.

  نگران نباشید، به نظر می رسد اپل یک کابل با آیفون ۱۵ به شما می دهد – فقط این بار، ممکن است با رنگ آیفونی که انتخاب کرده اید، بافته شده و … USB-C مطابقت داشته باشد.

  شیشه براق و اثرانگشت پشت آیفون ۱۴ ممکن است با چیزی بهتر جایگزین شود

۱۳ سال پس از معرفی آیفون ۴، شایعه شده است که شیشه پشتی براق امسال نیز از بین خواهد رفت.

  همانطور که می دانید، اپل چند سالی است که از شیشه مات برای آیفون های پرو استفاده می کند، اما چند شایعه حاکی از آن است که این سبک شیشه می تواند در نهایت به مدل های وانیلی آیفون ۱۵ نیز راه پیدا کند.

آیفون ۱۰۰۰ دلاری ممکن است امسال از بین برود

اگرچه این یکی ممکن است در ابتدا مثبت به نظر برسد، متأسفانه، ناپدید شدن احتمالی آیفون ۱۰۰۰ دلاری به این معنی است که قیمت آیفون پریمیوم سطح پایه اپل برای اولین بار در شش سال گذشته به احتمال زیاد (۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار) افزایش می یابد.

  دلیل اینکه من این مورد را در دسته تغییرات “کمتر احتمال” قرار دادم این است که در سه سال گذشته شایعاتی در مورد افزایش قیمت آیفون می شنویم، و آنها همیشه نادرست بوده اند (حداقل تا آنجا که قیمت آیفون در ایالات متحده نگران است).

  آیفون پرو مکس احتمالاً از سری آیفون ۱۵ ناپدید می شود (نوعی)

و در نهایت، آیفون پرو مکس نیز ممکن است چهار سال پس از معرفی اولین آیفون پرو مکس، آیفون ۱۱ پرو مکس، خداحافظی کند. البته، ما فقط در مورد تغییر نام بالقوه صحبت می کنیم، زیرا نام “Pro Max” ممکن است با چیزی حتی پرمدعاتر – “Ultra” جایگزین شود. باز هم، درز و شایعات در مورد ادعای “iPhone 15 Ultra” بسیار متفاوت است، بنابراین در مورد خرید آیفون “Ultra” عجله نکنید.

در نهایت، به خاطر داشته باشید که iOS 17 نیز تعداد زیادی به روز رسانی را برای آیفون به ارمغان خواهد آورد. برای مثال، بخش افسانه‌ای «هی» از گفتن «هی، سیری» دیگر برای احضار دستیار صوتی لازم نیست. با این حال، تعداد کمی (در صورت وجود) از ویژگی‌های جدید iOS 17 منحصر به سری آیفون ۱۵ خواهد بود، به همین دلیل است که من آنها را در لیست قرار نداده‌ام.

صرف نظر از این، چیزی که در اینجا برجسته می شود این نیست که اپل در حال حذف برخی از ویژگی های آیفون و جایگزینی/به روز رسانی آنها با سایرین نیست، زیرا این اتفاق هر سال می افتد.

با این حال، هنگام انجام تحقیق برای این داستان، به ویژه جالب توجه بود که در مورد ویژگی ها/چیزهایی که در آیفون اصلی (۲۰۰۷) یافت شد که آیفون ۱۵ جدید ممکن است با آن حذف شود مانند سوئیچ Mute/Ring و شارژ سفید. کابل. اگر سایر عناصر سخت‌افزاری را که در ۵ تا ۱۰ سال گذشته وجود داشته‌اند در نظر بگیرید، برخی از این تغییرات “عمده‌تر” به نظر می‌رسند – اگرچه در عمل هنوز جزئی هستند.

به هر حال… دقیقاً همانطور که شروع کردیم، حدس می‌زنم آستر نقره‌ای اینجاست… چه کسی به شما گفته که آیفون ۱۵ دقیقاً شبیه آیفون ۱۴ است؟! ده تغییر طراحی عزیزم. آیفون جدید کاملاً غیرقابل تشخیص خواهد بود. شوخی نکن.

--------------

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *