استفاده تامین کنندگان اپل از انرژی های تجدیدپذیر

استفاده تامین کنندگان اپل از انرژی های تجدیدپذیر

استفاده تامین کنندگان اپل از انرژی های تجدیدپذیر

اپل با موفقیت تامین کنندگان خود را به سوی استفاده از انرژی های تجدید پذیر سوق داد

این شرکت اعلام کرد که تامین کنندگان اپل در سال گذشته بیش از دو برابر قدرت پاک خود را افزایش داده اند. پروژه های انرژی تجدیدپذیر که آنها حمایت می کنند، از ورود ۱۳.۹ میلیون تن آلودگی دی اکسید کربن به جو جلوگیری کردند. این شرکت می‌گوید که این تقریباً همان تأثیری را دارد که ۳ میلیون خودرو از جاده برای یک سال خارج شوند.

این بخشی از تلاش‌های اپل برای مهار تغییرات آب و هوایی با خنثی شدن کامل کربن تا سال ۲۰۳۰ است. تعهد آب و هوایی که این شرکت در سال ۲۰۲۰ داد، آن را در مسیری قرار داد تا انتشارات گلخانه‌ای را تا ۷۵ درصد در این دهه کاهش دهد و راه‌هایی برای کاهش آلودگی آب و هوای باقی‌مانده‌اش پیدا کند.

اپل با تعهد به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از زنجیره های تامین خود یک گام فراتر رفته است.

برخلاف سایر شرکت‌هایی که تنها قول حذف آلودگی ناشی از فعالیت‌های مستقیم و استفاده از برق را داده‌اند، اپل با متعهد به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از زنجیره‌های تامین خود و استفاده مشتریانش از محصولات، یک قدم فراتر رفته است. از آنجایی که انتشارات غیرمستقیم بیشتر ردپای کربن آن را تشکیل می دهد، این بزرگترین افزایش تا کنون برای این شرکت خواهد بود.

علاوه بر این که تأثیری بزرگتر از تمرکز صرف بر عملیات شرکت دارد، کاهش انتشار گازهای گلخانه ای زنجیره تأمین یک امتیاز اضافی دارد که باعث می شود شرکت های دیگر مجبور به پاکسازی عملکرد خود شوند. اپل سالانه فهرستی از تامین‌کنندگان برتر خود را منتشر می‌کند که حدود ۹۸ درصد از پولی را که اپل برای مواد، ساخت و مونتاژ خرج می‌کند، دریافت می‌کند. حدود ۶۰ درصد از تامین کنندگان اصلی در لیست شرکت های اپل قرار دارند که متعهد به تولید محصولات اپل با استفاده از “۱۰۰ درصد برق پاک” در سطح جهان هستند. ده ها تامین کننده کوچکتر دیگر نیز تعهدات مشابهی را پذیرفته اند.

با این حال، ادعای استفاده از «۱۰۰ درصد برق پاک» چندان ساده نیست. اپل در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد که استفاده ۱۰۰ درصدی از انرژی های تجدیدپذیر را آغاز کرده است، اما این بدان معنا نیست که فروشگاه ها و دفاتر آن در واقع همیشه با انرژی باد و خورشید کار می کنند. بیشتر شبکه‌ها ظرفیت انرژی تجدیدپذیر کافی را ندارند و سیم‌کشی نشده‌اند تا همیشه آن را در اختیار یک مشتری قرار دهند.

بنابراین، شرکت‌ها اغلب اعتبارات انرژی تجدیدپذیر (REC) را از ارائه‌دهندگان انرژی خریداری می‌کنند که نشان‌دهنده مزایای زیست‌محیطی پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر است تا به نوعی مصرف برق کثیف خود را جبران کنند. اپل این اعتبارات را می‌خرد و تامین‌کنندگانش هم همینطور. در سال ۲۰۲۱، کمتر از ۸۰ درصد از تامین‌کنندگان انرژی تجدیدپذیر به سمت خرید انرژی‌های تجدیدپذیر از تامین‌کنندگان صرف شد. REC ها ۸ درصد دیگر را تشکیل می دادند. ۱۰ درصد دیگر از تلاش‌های تدارکاتی به سمت سرمایه‌گذاری مستقیم در پروژه‌های جدید انرژی‌های تجدیدپذیر انجام شد. و ۳ درصد به سمت برق تجدیدپذیر که در واقع در محل در تاسیسات یک تامین کننده تولید می شود، اختصاص یافته است.

در به‌روزرسانی امروز این برنامه، برنامه انرژی پاک تامین‌کننده اپل اعتباری معادل ۳۶۰۰۰۰ تن گازهای گلخانه‌ای را خریداری کرد تا «افزایش کمی در ردپای کربن خود را برطرف کند».

--------------

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *