طراحی سکوهای بادی شناور دریایی در پرتغال

طراحی سکوهای بادی شناور دریایی در پرتغال

این سکوهای بادی که برای آب های عمیق طراحی شده اند، بصورت ماژولار و مقیاس پذیر هستند.

شرکت Gazelle Wind Power ، شرکتی واقع در دوبلین، که بر توسعه ی سکوهای بادی شناور دریایی تمرکز دارد، طراحی جدید خود را در منطقه آکوادورا پرتغال آغاز می کند. اتمام موفق این پروژه می تواند نقطه ی عطفی در این شرکت بوده و قادر به نمایش تکنولوژی خود به جهانیان است.

این شرکت تکنولوژی خود را بصورت نمونه در پرتغال آزمایش کرده و کشور پرتغال برنامه ی جاه طلبانه ای را در مورد انرژی های تجدید پذیر دنبال می کند. با اتمام یک مزرعه از سکوه ای بادی ۲۵ مگاواتی تجاری، این کشور به دنبال آن است که به اندازه ی ۱۰ گیگاوات انرژی تجدید پذیر را تا انتهای این دهه تولید نماید.

طراحی نوآورانه ی این سکوها، آنها را در آینده به عنوان راه حلی امیدوار کننده برای ادامه ی صنعت سکو بادی دریایی مطرح می سازد. این جمله از سوی مدیر WAM Horizon یعنی آقای ماتوس نقل گردیده است که به عنوان شریک Gazelle در پروژه ی راه اندازی نیروگاه ۲۵ مگاواتی نقش خود را ایفا می کند. ایشان همچنین می گوید که “ما همچنان مصمم به ادامه ی کار با Gazelle هستیم تا بتوانیم این پروژه را پیش برده و بر فرآیند انتقال به سمت “انرژی پاک” موثر باشیم.”

طراحی سکوهای بادی شناور دریایی در پرتغال

برای کشورهایی که به دنبال منابع انرژی تجدید پذیر بدون تصرف زمین هستند، سکوهای بادی دریایی می توانند بخش حیاتی از برنامه های تامین انرژی آینده شان را تشکیل دهند. در حالیکه طرح های اولیه مبتنی بر انتقال سکوها به دریا بود، از آنجا که توربین های بادی بزرگتر شده و ظرفیت آنها افزایش یافته است، دلیل بزرگتری برای نصب آنها در آب های عمیق تر وجود دارد.

سکوهای بادی شناور دریایی، تعادل میان هزینه ی ساخت و سختی های انجام پروژه را برقرار می سازند. طرح جدید شرکت Gazell برای توربین های دریایی، آنها را برای نصب آسانتر و نگهداری آنها را راحت تر می سازد.

دلایل متفاوت بودن سکوی دریایی

شرکت Gazelle ادعا می کند که تکنولوژی سکو دارای مولفه های کوچکتری نسبت به سیستم های مهار کاتناری هستند .این مولفه های کوچکتر منجر به وزن کمتر شده و بنابراین در هزینه ی مصالح، رسیدگی و سرهم بندی مولفه ها صرفه جویی می شود.

سکوی طراحی شده توسطGazelle ، دارای وزنه تعادل میانی است که در تقابل با امواج بکار می رود. بازوهای سه پایه ای که به کف دریا متصل می گردد طول های مهاری و بارها را کاهش می دهد. این شرکت در وبسایت خود اعلام می دارد که این طراحی، به سکو اجازه ی حرکت افقی و عمودی را تحت تاثیر باد و امواج میسر می سازد و در این حرکت زاویه ی وارونگی تقریبا صفر است. کاهش در زاویه ی وارونگی سایش و خرابی کمتر سیستم توربین را فراهم آورده که این خود منجر به کاهش هزینه های نگهداری شده و طول عمر ژنراتور را افزایش می دهد.

طراحی شرکت Gazelle مبتی بر ماژولار بودن سکو بوده و اجازه ی استفاده از مولفه های سبکتر و کوچکتر را میسر می سازد. این موضوع به آسانتر شدن ساخت و مقرون به صرفه بودن سرهم بندی قطعات منجر می شود. دلیل این موضوع استفاده ی حداقل از جرثقیل ها در لنگرگاه است. انتقال سکو به محل و راه اندازی آن نیز آسانتر شده و به آسانی نیز مقیاس می گردد.

بیشتر بخوانید: اولین قطار بین المللی با عبور از دریای خزر از چین به ایران می رسد
--------------

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *