هدفون تصفیه کننده هوای Dyson

هدفون تصفیه کننده هوای Dyson

در بهار گذشته، دایسون مفهوم کاملی از کاهش نویز و تصفیه هوا را در قالب یک وسیله شخصی ارائه نمود (هدفن به همراه ابزار تصفیه هوا). بر روی کاغذ، این بصورت یک ایده بی‌ ارزش  به نظر می‌رسد. حتی تصویر آن نیز بی‌ارزش است. بطور کلی، پاسخ‌های دریافتی غیرقابل پذیرش بودند ولی نکته اینجاست که این عدم باور در مورد وسیله‌ای همچون وکیوم کلینر نیز وجود داشت اما امروزه بطور گسترده‌ای از آن استفاده می‌شود.

فقط پس از یک سال، محصول نهایی بر روی سر من خواهد نشست و بینی و دهانم را می‌پوشاند و این محصول آن چیزی است که دایسون از آن به عنوان بزرگترین چالش مهندسی‌اش، نام می‌برد.

نکته این جاست که چگونه یک تصفیه‌ کننده‌ی هوا در مقیاس کوچک ایجاد شده، موتورها درون هدفن قرار می‌گیرند و صدای نویز موتور و سایر هیاهوهای محیطی را خنثی می‌ سازند تا بتوانند موزیکی را بدون نویز و با صوت شفاف ارائه دهند.

موضوع این است که به هر دلیلی این کار انجام شده است. واقعا انجام شده است.

بایستی عنوان گردد که زمانیکه در این سیستم نویز در حال بی اثر شدن و ازبین رفتن است، و اکولایزر روی neutral در اپلیکیشن MyDyson تنظیم شده است، صدا تقریبا عالی است. این پاسخ صاف و یکنواختی است که شما از هدفن‌های با چهار برابر قیمت انتظار دارید و موسیقی که من برای ساخت آن تلاش کرده‌ام، به شکلی عالی و دقیق بازتولید می‌شود.

در مورد تصفیه ها بایستی به آمار اعتماد شود، اما با توجه به تجربه‌ی سه دهه‌ای دایتون در این زمینه و تائید نتایج توسط یک آزمایشگاه مستقل، این اعتماد بیهوده نیست.

زمانیکه visor (اسمی است که به تصفیه‌ساز هوا اطلاق می‌شود) از طریق یک آهنربا به هدفن‌ها متصل می‌گردد، شما شروع به تنفس یک هوای مطبوع (جریان مطبوعی از هوا) و فاقد هرگونه ذره‌ی بزگتر از ۱/۰ میکرون (شامل گرده) می‌کنید که از گازهای اسیدی همچون NO2 و SO2 نیز عاری است. برنامه شما را از میزان آلودگی‌های ناشی از نویز و هوا در اطرافتان آگاه می‌سازد و شما مجهز شده‌اید تا اقدام مقتضی را در قبال هر دو نوع آلودگی انجام دهید. 

بله این موضوع عجیب به نظر می‌رسد. اما زمانیکه من این را خارج از ایستگاه خیابان لیورپول در لندن بر روی صورت قرار می دهم (و احساس آگاهی نسبی دارم)، مادر و دختری برای گرفتن راهنمایی به سمت من می آیند و به آن اشاره‌ای نمی‌کنند. شاید این وسیله مرا سرشار از خرد کرده است. من هم برای خاموش کردن صافی نویز، هدفن را لمس می کنم، visor  را ماهرانه پایین می‌برم  و مفتخرانه آنها را بسوی خط الیزابت هدایت می‌کنم.

بیشتر بخوانید: هدفون حذف نویز دایسون، هوای فیلتر شده را به صورت شما می دمد
--------------

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *