اهمیت معماری پایدار و دوستدار محیط زیست

اهمیت معماری پایدار و دوستدار محیط زیست

اهمیت معماری پایدار و دوستدار محیط زیست

طراحی پایدار چیست؟

طراحی پایدار، عمل ایجاد ساختمانهایی است که تا حد امکان تأثیر کمتری بر دنیای طبیعی بگذارند. سلامت ساکنین ساختمان را در عین کاهش اثرات منفی فرآیند ساخت و ساز بر محیط زیست ارتقا می دهد.
این رویکرد با ارزش های ما در FibreGuard مرتبط است. ما پارچه‌های نرم، بادوام و پایدار تولید می‌کنیم که به لطف توانایی‌شان در مقاومت در برابر خواسته‌های زندگی خانوادگی، دوام دارند. علاوه بر این، تمام پارچه های مجموعه ما دارای گواهی OEKO-TEX®️

STANDARD 100 هستند که به این معنی است که استانداردهای زیست محیطی سختگیرانه مربوط به تولید، پایداری و محیط زیست را برآورده می کنند.

این رویکرد به‌ویژه به صنعت ساخت‌وساز مربوط می‌شود، زیرا به‌طور سنتی مصرف بالای انرژی و مواد دارد.

مزایای طراحی پایدار چیست؟

حفاظت از محیط زیست

شیوه های ساختمان سازی پایدار با حفاظت از اکوسیستم ها و تنوع زیستی موجود و با کاهش انتشار CO2، اثرات منفی ساخت و ساز بر محیط زیست را کاهش می دهد. معماران و سازندگان باید یک رویکرد ۳۶۰ به ملاحظات زیست محیطی در طول فرآیند طراحی و ساخت داشته باشند تا بتوانند این مزایا را به بهترین شکل ممکن به حداکثر برسانند.

راه‌های دستیابی به این هدف شامل حفاظت از زیستگاه‌های موجود، کاشت درختان در اطراف یک سایت ساخت‌وساز جدید، و انتخاب استفاده از مصالح پایدار برای کاهش ردپای کربن ساختمان است. معماران به طور فزاینده ای از اصول خانه منفعل در طرح های خود استفاده می کنند تا به بیشترین نتایج ممکن در مصرف انرژی دست یابند.

کاهش ضایعات و مصرف انرژی

یکی دیگر از مزایای طراحی پایدار در محدود کردن مصرف انرژی و کاهش اتلاف است. نمونه هایی از این امر شامل معرفی منابع انرژی خورشیدی، متمرکز کردن سیستم های توزیع آب و گرمایش و استفاده از مواد تجدید پذیر است.

چنین اقداماتی با آگاهی از اینکه منابع طبیعی در اختیار ما محدود هستند، بنا شده است. این یک رویکرد متمرکز بر آینده است که هم به سیاره و هم برای خودمان احترام می گذارد.

بهبود سلامت و رفاه ساکنان یک ساختمان

اتخاذ شیوه های ساختمانی پایدار نیز می تواند سلامت و شادی ساکنان را بهبود بخشد. به نظر می رسد که ساختمان های سالم زندگی سالم را ترویج می کنند. ساکنان ساختمان های دوستدار محیط زیست معمولاً به دلیل بهبود کیفیت هوا و آب، سلامت کلی بهتری را تجربه می کنند. و مزایای استفاده از مواد طبیعی و پایدار مانند الوارهای دارای گواهی FSC باعث افزایش احساس رفاه می شود.

در مورد فضای داخلی، موادی که ما را به دنیای طبیعی متصل می کنند، کلید طراحی پایدار هستند. بنابراین ارزش آن را دارد که به بافت های طبیعی مانند چوب دانه دار، مرمر، جوت و چرم فکر کنید. رنگ‌های پارچه‌ای مناسب از طیف مقاوم در برابر لکه ما شامل سبزهای خزه‌ای، قهوه‌ای خاکی و صورتی‌های ظریف و سفالی است. رنگ های ملایم با الهام از طبیعت که به ایجاد فضاهای آرام و دلپذیر کمک می کند.

--------------

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *