کیف دستی از پوست میوه

کیف دستی از پوست میوه

کیف دستی از پوست میوه

Sonnet155 یک “کیف دستی موقت” است که از پوست میوه های دور ریخته شده ساخته شده است.

 Lobke Beckfeld و Johanna Hehemeyer-Cürten، دانشجویان طراحی برلین، کیسه‌ای شفاف از چرم میوه‌ای ساخته‌اند که در آب حل می‌شود و زمانی که دیگر مورد نیاز نیست، می‌توان از آن برای بارور کردن گیاهان استفاده کرد.

 Sonnet155 از دو ماده ضایعات مختلف پسا صنعتی ساخته شده است. پوست میوه های باقی مانده از تولید آب میوه و الیاف سلولزی کوتاه که از یک کارخانه نساجی محلی تهیه می شود.

اگرچه این محصول شبیه یک کیف است، اما طول عمر این محصول به یک کیسه کاغذی یکبار مصرف نزدیک تر است و به گونه ای طراحی شده است که قبل از اینکه در نهایت کمپوست یا بازیافت شود، با سایش به طور طبیعی تخریب می شود.

کیف Sonnet155 در اندازه های مختلف، از کیف های کوچک تا کیف های بزرگتر عرضه می شود

Hehemeyer-Cürten درمصاحبه خود گفت:  ما این کیسه را به عنوان ارتقاء به کیسه های کاغذی معمولی طراحی کردیم، امیدواریم که به شکلی قوی برای مردم جذاب باشد و تا زمانی که شروع به حل شدن کند ، استفاده و دوست داشته باشند.

هر کدام از کیف ها دارای بافت منحصر به فردی هستند که از طریق افزودن الیاف سلولزی کوچک ایجاد شده است.

عنصر اصلی Sonnet155 پکتین است، یک عامل ژل کننده که از دیواره سلولی میوه های زائد استخراج می شود و به عنوان یک اتصال دهنده طبیعی عمل می کند.

که این مواد با الیاف سلولزی کوچیکتر از پنج میلی‌متر تقویت می‌شود که در طول فرآیند تولید منسوجات صنعتی فیلتر می‌شوند، زیرا برای تبدیل شدن به پارچه مناسب نیستند.

مخلوط با آب گرم ترکیب می شود، قبل از اینکه دوخته شود، تا پنج روز در قالب باقی می ماند تا خشک شود.

Beckfeld و Hehemeyer-Cürten از ضایعات پوست پکتین استخراج کردند تا پوست میوه‌ای خود را توسعه دهند.

Hehemeyer-Cürten می گوید: درصد سلولز و همچنین طول و چگالی الیاف، ساختار و سطح شفافیت و انعطاف پذیری مواد را تعیین می کند.

رنگدانه‌های طبیعی طیفی از رنگ‌ها را از روشن تا تیره، شفاف تا مات و کدر تا درخشان ارائه می‌دهند و ساختار قالب، مواد را مات یا براق می‌کند.

هنگامی که برای استفاده بیش از حد فرسوده شد، می توان مواد را در آب گرم حل کرد و دوباره قالب زد تا کیسه جدیدی با همان کیفیت ایجاد شود.

روش دیگر، سلولز را می توان با یک غربال فیلتر کرد و دوباره استفاده کرد، در حالی که پکتین را می توان به عنوان غذای گیاهی استفاده کرد.

این مواد در قالب هایی به شکل کیسه ریخته می شود

Hehemeyer-Cürten توضیح داد: پکتین در حال حاضر به عنوان یک کود در کشاورزی ارگانیک استفاده می شود.

اما از آنجایی که اکثر ضایعات سلولزی تولید شده در طول تولید نساجی از قبل رنگ شده و در نتیجه به طور بالقوه برای محیط زیست مضر است، ما چرخه حیاتی را ایجاد کردیم که اجازه می دهد دو ماده اصلی به راحتی از هم جدا شوند.

Beckfeld و Hehemeyer-Cürten که در حال تکمیل مدرک کارشناسی ارشد خود در آکادمی هنر Weißensee برلین هستند، در حال حاضر به دنبال تولید کنندگان و تولیدکنندگان صنعتی هستند تا با آنها همکاری کنند تا Sonnet155 را به صورت تجاری در دسترس قرار دهند.

سپس کیف ها به هم دوخته می شوند، بسیار شبیه به چرم واقعی

ضایعات مواد غذایی اخیراً در فهرست است که طراحان برای ایجاد محصولات پایدارتر به آنها تکیه می کنند، به دلیل گنجینه ترکیبات طبیعی دست نخورده.

قبل از این، استودیوی ایتالیایی  Carlo Ratti Associati نمونه اولیه دستگاه فشرده‌کننده پرتقال را توسعه داده است که پوست زباله‌ها را به فنجان‌های پلاستیکی تبدیل می‌کند، در حالی که مهندس Carvey Ehren Maigue میوه‌ها و سبزیجات دور ریخته‌شده را به پنل‌های خورشیدی تبدیل کرده است که می‌توانند انرژی پاکی را از نور فرابنفش تولید کنند.

--------------

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *