آشنایی با کیپ نتورک

آشنایی با کیپ نتورک

آشنایی با کیپ نتورک (Keep Network)

شبکه Keep چیست؟

شبکه Keep‌ به‌عنوان یک زیرساخت و لایه میانی برای ذخیره‌سازی اطلاعات خصوصی به‌صورت خارج از شبکه (Off-Chain) روی بلاکچین اتریوم راه‌اندازی شد. بسیاری از برنامه‌های غیرمتمرکز که روی بلاکچین‌های عمومی مانند اتریوم اجرا می‌شوند، برای فعالیت، به داده‌های خصوصی نیاز دارند. این داده‌ها می‌تواند هر دیتایی باشند که توسط کاربر تولید می‌شود. ذخیره‌سازی این داده‌ها روی بلاکچین، امنیت آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
شبکه کیپ برای افزایش حریم خصوصی کاربران امکان ذخیره اطلاعاتشان را در فضایی به‌نام Keeps‌ و به‌صورت آف‌چین فراهم می‌کند. برای ارتباط با بلاکچین، سیستم با فراخوانی قرارداد هوشمند بخشی از داده مورد نظر را مدیریت و استفاده می‌کند.
اولین اپلیکیشن ساخته‌شده روی کیپ نتورک، tBTC نام دارد که به‌عنوان یک بریج میان بیت کوین و اترویم عمل می‌کند.

برنامه به‌منظور استفاده از بیت کوین در فضای دیفای پیاده‌سازی شده است.

هدف شبکه Keep چیست؟

کیپ نتورک به‌دنبال این است که در عین افزایش کارایی بلاک چین‌ها و ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین، امنیت و حریم خصوصی را حفظ کند. این شبکه به‌دنبال این است که قابلیت همکاری بین شبکه‌های لایه یک را افزایش دهد. یکی از محصولات این پروژه که tBTC‌ است، همین کار را انجام می‌دهد. در کنار موارد گفته‌شده، Keep Network‌ می‌خواهد به معنای واقعی کلمه غیرمتمرکز باشد که به این واسطه به هدف اصلی‌اش یعنی امنیت دیتا و اطلاعات دست پیدا کند.

شبکه Keep چگونه کار می‌کند؟

فضای کیپس که برای نگهداری اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرد، شامل یک مگابایت فضای رمزگذاری‌شده است که به‌صورت تصادفی میان کاربران و اعضای شبکه توزیع می‌شود. کسانی که این فضا را در اختیار دارند، با نام Keep Provider یا تامین‌کنندگان شبکه کیپ شناخته می‌شوند. هر کدام از این افراد که هویتی حقوقی و اقتصادی دارند باید در گروه‌های امضا مشارکت داشته باشند. به این خاطر به آن‌ها هویت اقتصادی اطلاق می‌شود، زیرا هر کدام برای تبدیل شدن به یک نود باید در شبکه استیک کنند.

معرفی بنیان گذاران کیپ نتورک

شبکه کیپ توسط مت لونگو (Matt Luongo) و کوربین پون (Corbin Pon) راه‌اندازی شد. این دو شخص از افراد قدیمی در بازار کریپتو هستند. محصول قبلی که در این حوزه راه‌اندازی کردند، Fold نام دارد که یک برنامه خرید با بیت کوین است. لونگو از سال ۲۰۱۴ وارد حوزه رمزارزها شده است. او در حال حاضر مدیرعامل Thesis، استودیو سرمایه‌گذاری پشت سر Keep است.

از مشارکت‌کنندگان و سهام‌داران اولیه کیپ نتورک می‌توان به پالی چین، Andreessen Horowitz ،Draper ، پارادایم (Paradigm)، فنبوشی (Fenbushi)، پارا‌فای (ParaFi) و A.Capital اشاره کرد.

--------------

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *