اسنوا، شرکت ایرانی تولیدکنندهٔ لوازم خانگی

اسنوا، شرکت ایرانی تولیدکنندهٔ لوازم خانگی

اسنوا، شرکت ایرانی تولیدکنندهٔ لوازم خانگی

اسنوا یک شرکت ایرانی تولیدکنندهٔ لوازم خانگی است. اسنوا نخست در سال ۱۳۸۴ در کارخانه‌ای به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع در شهرک صنعتی مورچه‌خورت، واقع در اصفهان با تولید انواع اجاق گاز و کولر آبی آغاز به‌کار کرد و اکنون دامنه محصولات تولیدی آن به ماشین لباسشویی، تلویزیون، اجاق گاز و یخچال فریزر گسترش یافته‌است و در حیطه نرم افزار توانسته سیستم عامل جدید خود را نیز معرفی کند.

به گفتهٔ یکی از مسئولین این مجموعه، حدود ۵۰ درصد از قطعات بکار رفته در ساخت محصولات این کارخانه، تولید ایران هستند. اسنوا زیرمجموعه گروه انتخاب (با زیرمجموعه‌های اقتصادی مختلف) است.

نام

نام اسنوا در واقع سرواژه‌ای است که از نام اصلی این کارخانه یعنی «ارکان ساختار نوین ایرانیان» گرفته شده‌است.

پیشینه

اسنوا نخست در سال ۱۳۸۴ در کارخانه‌ای به مساحت ۲۵۰۰۰ متر مربع در مورچه‌خورت اصفهان آغاز به‌کار کرد. این شرکت دارای انواع پرس‌های ضربه‌ای و هیدرولیک ۶۰ تن تا ۱۰۰۰ تن، دستگاه‌های رباتیک الکترومغناطیس رنگ و لعاب، دستگاه‌های تراشکاری خم و برش، فناوری جوش پلاسما برای صفحه‌های رویه اجاق گاز و دیگر تجهیزات مصرفی در هنگام مونتاژ محصول مطابق با استانداردهای داخلی و خارجی است و از نظر حجم تولید می‌تواند روزانه ۱۵۰۰ اجاق گاز ایستاده، ۱۰۰۰ دستگاه کولر آبی و ۱۵۰۰ محصول از سری محصولات توکار را ارائه دهد. محصولات این کارخانه در بازارهای ایران و خاورمیانه عرضه می‌شوند. اسنوا توانسته‌است برای اولین بار در ایران و خاورمیانه، این امکان را فراهم کند که خریدار بتواند محصولات توکار این شرکت را با رنگ دلخواهش سفارش دهد.

اسنوا، شرکت ایرانی تولیدکنندهٔ لوازم خانگی

نشان تجاری

در ۱۳۹۳، گروه انتخاب تصمیم گرفت نشان تجاری اسنوا را تغییر دهد و برای این معرفی و رونمایی از این تغییر نشان تجاری، جشنی برگزار کرد و از علامت، شعار و هویت تازه اسنوا رونمایی کرد. علامت تجاری و رنگ سازمانی اسنوا پیش از این قرمز بود اما از سال ۱۳۹۳ تاکنون آبی و سبز است. همچنین دو شخصیت تخیلی به همین رنگ‌های آبی و سبز این لوگو را همراهی می‌کنند. در طرح تغییر نشان تجاری اسنوا، حسن نمکدوست تهرانی و یونس شکرخواه و عبدالله گیویان همکاری کردند.

بیشتر بخوانید: شرکت لوازم خانگی ایکیا

اسنواتک

اسنوا مرکز فناوری و کارخانه نوآوری خود را در فروردین ۱۴۰۰ در دانشگاه اصفهان با نام snowa tec را راه اندازی کرد. علیرضا حاتمی مدیر روابط عمومی اسنوا گفته است که این مرکز جدید اسنوا را قادر می‌سازد تا در روابط با نخبگان و پژوهشگران، سرمایه‌گذاری‌های جدیدی را شکل داده و سرمایه‌گذاری‌های موجود را در مسیر جدید قرار دهد.

گواهینامه‌ها

گواهینامه سیستم مدیریت یکپارچه IMS شامل گواهی نامه‌های بین‌المللی: (BS OHSAS 18001: 2007، ISO 9001: 2008 ،ISO 14001: 2004)

گواهینامه CE Marking در سال ۲۰۱۱ به منظور صادرات اجاق گاز به اروپا.

گواهینامه B.V برای صادرات اجاق گاز به عراق و دیگر کشورهای منطقه.

جزو۱۰۰ برند برتر ایران، در دهمین جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران در سال ۱۳۹۲

جزو شرکت های برگزارکننده جشنواره های خرید برای مشتریان و مصرف کننده کالاهای خود در زمینه تمامی کالاهای تولید از جمله یخچال و فریزر و تلویزیون و لباسشویی

دریافت نشان و تندیس جشنواره «برندهای برتر محبوب مصرف‌کنندگان»در دو گروه یخچال فریزر و تلویزیون در سال ۱۳۹۲

جوایز و افتخارات

پرافتخارترین برند محبوب ایرانی از نظر مصرف کنندگان در سال ۱۴۰۱

دریافت جایزه Reddot ۲۰۲۱ برای ماشین ظرف‌شویی الگانت

دریافت جایزه IF AWARD 2022 برای کنترل تلویزیون‌های هوشمند اسنوا

دریافت جایزه IF AWARD 2022 برای دستگاه تصویه هوای خانگی اسنوا

دریافت جایزه IF AWARD 2022 برای استند فلزی تلویزیون‌های اسنوا

دریافت جایزه IF AWARD 2022 برای ماشین لباسشویی‌های سری U اسنوا

نامارکان ساختار نوین ایرانیان (اسنوا)
نوعسهامی خاص
صنعتصنعت الکترونیک
بنا نهاده۱۳۸۴
دفتر مرکزیتهران، ایران
محدودهٔ فعالیتجهانی
مدیر عامل اجراییمحمدرضا دیانی
محصولاتلوازم خانگی، تلویزیون، یخچال، لباس‌شویی، ظرفشویی، کولر، جاروبرقی
مالکگروه انتخاب
وبگاهsnowa.ir
--------------

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *