۳ اپلیکیشن محبوب ۲۰۲۱

3 اپلیکیشن محبوب 2021

۳ اپلیکیشن محبوب ۲۰۲۱

۳ اپلیکیشن زیر به ترتیب محبوب ترین برنامه های موبایل از نظر کاربران اینترنت بوده اند:

۱- TikTok

TikTok با ۶۵۶ میلیون بار دانلود، پربارترین اپلیکیشن جهان در سال ۲۰۲۱ بود.

TikTok جایگاه خود را به عنوان پربارگیری ترین برنامه در سال ۲۰۲۱ حفظ کرد، اگرچه تعداد کل دانلودها در سال ۲۰۲۱ به میزان ۱۹۴ میلیون کاهش یافت.

TikTok چیست؟

TikTok یک برنامه شبکه اجتماعی به اشتراک گذاری ویدیو است که متعلق به ByteDance است. ممکن است آن را به‌عنوان musica.ly بشناسید، اپلیکیشنی که ByteDance در سال ۲۰۱۷ خریداری کرد و به TikTok تبدیل شد که امروز می‌شناسیم.

در TikTok، می‌توانید با استفاده از فیلترها و جلوه‌های پلتفرم، ویدیوهای کوتاه همگام‌سازی لب و رقص با آهنگ‌های محبوب، عناوین ریمیکس، مرور موسیقی، یا به اشتراک‌گذاری آثار خود را ایجاد کنید.

پیشنهادهایی که شما میبینین از روند ویدیوهایی است که کاربر دوست دارد و با آنها درگیر است. به این ترتیب، ۱۰۰٪ بر اساس رفتار شما شخصی سازی می شود.

برای مثال، اگر مرتباً لایک می‌کنید، نظر می‌دهید، و زمانی را صرف تماشای ویدیوهای مربوط به NBA می‌کنید، صفحه شخصی‌شده «برای شما» ویدیوهای بیشتری را درباره NBA به شما نشان می‌دهد.

ثانیاً ممکن است محتوای مرتبط با ورزش را به طور کلی مشاهده کنید.

به غیر از صفحه “برای شما”، فید دیگری به طور خاص برای محتوای صفحاتی که دنبال می کنید وجود دارد.

آمار TikTok و جمعیت شناسی کاربران

ارزش شرکت مادر TikTok در پکن، Bytedance، ۷۸ میلیارد دلار است که آن را به یکی از با ارزش ترین استارت آپ های فناوری جهان تبدیل می کند.

TikTok گزارش می دهد که کاربران آن تقریباً ۶۰٪ زن و ۴۰٪ مرد هستند.

تقریبا ۵۰ درصد از مخاطبان جهانی TikTok زیر ۳۴ سال سن دارند.

۲۶ درصد از تمام کاربران TikTok بین ۱۸ تا ۲۴ سال سن دارند.

TikTok در سراسر جهان دسترسی گسترده دارد: ۴۶۶ میلیون کاربر از هند هستند. ۱۷۳ میلیون از چین; ۱۲۳ میلیون از ایالات متحده

کاربر TikTok به طور متوسط ​​۵۲ دقیقه در روز را در برنامه صرف می کند.

TikTok چگونه با سایر پلتفرم های اجتماعی مقایسه می شود؟

برای شروع، الگوریتم TikTok پتانسیل رشد ارگانیک بیشتری را نسبت به هر پلت فرم اجتماعی بزرگ دیگری ارائه می دهد.

پلتفرم‌های دیگر، مانند فیس‌بوک و اینستاگرام، مانع از آن می‌شوند که محتوای شما به همه فالوورهای شما منتقل شود، چه رسد به غیرفالوورها در جامعه گسترده‌تر.

در نتیجه، شما باید ماه‌ها یا حتی سال‌ها در پلتفرم‌های دیگر پست بفرستید تا طرفداران خود را به دست آورید.

در TikTok، تنها در عرض چند روز می‌توانید طرفداران قابل توجهی به دست آورید. این نوار ورودی پایین چیزی است که

TikTok را برای برندها، سازندگان و تأثیرگذاران جذاب می کند.

۲ – اینستاگرام

اینستاگرام یک برنامه رایگان و آنلاین اشتراک گذاری عکس و پلت فرم شبکه اجتماعی است که در سال ۲۰۱۲ توسط فیس بوک خریداری شد.

اینستاگرام به کاربران این امکان را می دهد که عکس ها و فیلم های کوتاه را از طریق یک اپلیکیشن موبایل ویرایش و آپلود کنند. کاربران می‌توانند به هر پست خود یک عنوان اضافه کنند و از هشتگ‌ها و برچسب‌های جغرافیایی مبتنی بر مکان برای فهرست‌بندی این پست‌ها استفاده کنند و آن‌ها را توسط سایر کاربران درون برنامه قابل جستجو کنند. هر پست توسط یک کاربر در فید اینستاگرام فالوورهای او ظاهر می‌شود و همچنین می‌تواند با استفاده از هشتگ‌ها یا برچسب‌های جغرافیایی برای عموم مشاهده شود. کاربران همچنین می توانند نمایه خود را خصوصی کنند تا فقط دنبال کنندگان آنها بتوانند پست های آنها را مشاهده کنند.

همانند سایر پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی، کاربران اینستاگرام می‌توانند پست‌های دیگران را لایک کرده، کامنت بگذارند و بوکمارک کنند و همچنین از طریق ویژگی دایرکت اینستاگرام برای دوستان خود پیام‌های خصوصی ارسال کنند. عکس ها را می توان در یک یا چند سایت رسانه اجتماعی دیگر – از جمله توییتر، فیس بوک و تامبلر – با یک کلیک به اشتراک گذاشت.

اینستاگرام نه تنها ابزاری برای افراد، بلکه برای مشاغل نیز می باشد. برنامه اشتراک گذاری عکس به شرکت ها این فرصت را می دهد که یک حساب تجاری رایگان برای تبلیغ برند و محصولات خود راه اندازی کنند. شرکت‌هایی که حساب‌های تجاری دارند به معیارهای تعامل و تأثیر رایگان دسترسی دارند. طبق وب‌سایت اینستاگرام، بیش از ۱ میلیون تبلیغ‌کننده در سراسر جهان از اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن استوری‌های خود و ایجاد نتایج تجاری استفاده می‌کنند. علاوه بر این، ۶۰٪ از مردم می گویند که محصولات جدید را از طریق برنامه کشف می کنند.

تاریخچه اینستاگرام

اینستاگرام توسط کوین سیستروم و مایک کریگر در سانفرانسیسکو راه اندازی شد که در ابتدا سعی کردند پلتفرمی شبیه به Foursquare ایجاد کنند اما سپس توجه خود را منحصراً به اشتراک گذاری عکس معطوف کردند. کلمه اینستاگرام ترکیبی از «دوربین فوری» و «تلگرام» است.

برنامه iOS از طریق فروشگاه برنامه iTunes در ۶ اکتبر ۲۰۱۰ و برنامه اندروید در ۳ آوریل ۲۰۱۲ منتشر شد. محبوبیت این پلتفرم به شدت افزایش یافت و شرکت تنها دو سال پس از راه اندازی بیش از ۴۰ میلیون کاربر فعال را گزارش داد. این مورد توجه فیسبوک را به خود جلب کرد و اینستاگرام را در تابستان ۲۰۱۲ به طور رسمی به مبلغ ۱ میلیارد دلار خریداری کرد.

اسکرین شات اینستاگرام BRIAN HOLAK/TECHTARGET

کاربران اینستاگرام این امکان را دارند که یک فیلتر دیجیتال به عکس ها یا فیلم های خود اضافه کنند.

در ابتدا فقط عکس‌ها می‌توانستند در اینستاگرام پست شوند، اما این شرکت در سال ۲۰۱۳ به ویدیوهای ۱۵ ثانیه‌ای گسترش یافت. در سال ۲۰۱۶، اینستاگرام حداکثر طول ویدیو را به ۶۰ ثانیه افزایش داد. تا سال ۲۰۱۵، تمام عکس های ارسال شده در اینستاگرام به نسبت ابعاد مربع محدود می شد. این شرکت این را تغییر داد تا کاربران بتوانند عکس‌ها و ویدیوها را در اندازه کامل آپلود کنند.

۳- فیس بوک

فیس بوک یک سایت شبکه اجتماعی است که اتصال و اشتراک گذاری آنلاین با خانواده و دوستان را برای شما آسان می کند. فیس بوک که در ابتدا برای دانشجویان کالج طراحی شده بود، در سال ۲۰۰۴ توسط مارک زاکربرگ در حالی که در دانشگاه هاروارد ثبت نام کرده بود، ایجاد شد. تا سال ۲۰۰۶، هر فردی بالای ۱۳ سال با یک آدرس ایمیل معتبر می توانست به فیس بوک بپیوندد. امروزه فیسبوک با بیش از ۱ میلیارد کاربر در سراسر جهان، بزرگترین شبکه اجتماعی جهان است.

چرا از فیس بوک استفاده کنیم؟

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا مردم از فیس بوک استفاده می کنند؟ از این گذشته، در حال حاضر راه‌های زیادی برای برقراری ارتباط آنلاین وجود دارد، مانند ایمیل، پیام‌رسانی فوری و غیره. چیزی که فیس بوک را منحصر به فرد می کند، توانایی برقراری ارتباط و اشتراک گذاری همزمان با افرادی است که به آنها اهمیت می دهید.

برای بسیاری، داشتن یک حساب کاربری فیس بوک در حال حاضر بخشی از آنلاین بودن مورد انتظار است، دقیقاً مانند داشتن آدرس ایمیل خود. و از آنجا که فیس بوک بسیار محبوب است، وب سایت های دیگر برای ادغام فیس بوک کار کرده اند. این بدان معنی است که می توانید از یک حساب کاربری فیسبوک برای ورود به سرویس های مختلف در سراسر وب استفاده کنید.

اشتراک گذاری فیسبوک چگونه کار می کند؟

فیس بوک به شما امکان می دهد پیام بفرستید و به روز رسانی وضعیت پست کنید تا با دوستان و خانواده در تماس باشید. همچنین می‌توانید انواع مختلف محتوا، مانند عکس‌ها و پیوندها را به اشتراک بگذارید. اما اشتراک گذاری چیزی در فیس بوک کمی متفاوت از انواع دیگر ارتباطات آنلاین است. برخلاف ایمیل یا پیام‌رسانی فوری که نسبتاً خصوصی هستند، چیزهایی که در فیس‌بوک به اشتراک می‌گذارید عمومی‌تر هستند، به این معنی که معمولاً توسط بسیاری از افراد دیگر دیده می‌شوند.

در حالی که فیس بوک ابزارهای حفظ حریم خصوصی را برای کمک به شما برای محدود کردن افرادی که می توانند چیزهایی را که به اشتراک می گذارید ارائه می دهد، درک این نکته مهم است که فیس بوک به گونه ای طراحی شده است که بازتر و اجتماعی تر از ابزارهای ارتباطی سنتی باشد.

--------------

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *