چگونه فناوری، جهان را تا ۵ سال آینده تغییر خواهد داد؟

چگونه فناوری تا سال 2025 جهان را تغییر خواهد داد؟

چگونه فناوری، جهان را تا ۵ سال آینده تغییر خواهد داد؟

از شرکت‌هایی که برای فناوری پیشگام انتخاب شده‌اند، نظرشان را در مورد اینکه چگونه فناوری تا سال ۲۰۲۵ آینده جهان را تغییر خواهد داد، خواستیم. 

از کامپیوترهای کوانتومی گرفته تا محبوبیت فزاینده فناوری ۵G و کنترل طولانی مدت سرطان، پیش‌بینی‌های آینده نزدیک آنها را معرفی خواهیم کرد.

۱. AI (هوش مصنوعی) بهینه سازی تولید

دنیای امروز، با پشتوانه مدیریت کاغذ و مداد، شانس، سفرهای جهانی در مقیاس بزرگ و زنجیره تامین غیرشفاف، انرژی، مواد و زمان زیادی را هدر می دهد. با توجه به شیوع ویروس کرونا، جابه‌جایی بین کشورها و مناطق برای مدت طولانی غیرممکن شده است، بنابراین شرکت‌های طراحی و تولید محصولات از خط تولید شروع می‌کنند و داده‌های محصول و پردازش را در سراسر زنجیره تامین جمع‌آوری می‌کنند. ما به سرعت فناوری‌های مبتنی بر ابر را که جمع‌آوری شده، هوشمندانه تغییر شکل داده و به موقع ارسال می‌شوند، اتخاذ خواهیم کرد. تا سال ۲۰۲۵، این جریان فراگیر داده و الگوریتم‌های هوشمندی که آن را پردازش می‌کنند، بهینه‌سازی مداوم خروجی و بهبود کیفیت در خط تولید را ممکن می‌سازد و در مجموع منجر به حداکثر ضایعات تولید می‌شود. انتظار می‌رود این میزان ۵۰ درصد کاهش یابد. در نتیجه، ما قادر خواهیم بود محصولات با کیفیت بالاتر را سریعتر، ارزانتر و به روشی سازگار با محیط زیست دریافت کنیم.

۲. تبدیل انرژی گسترده

تا سال ۲۰۲۵، ردپای کربن از نظر اجتماعی غیرقابل قبول تلقی خواهد شد، زیرا رانندگی در حالت مستی امروزی است. همه‌گیری کروناویروس جدید توجه عمومی را به شیوه زندگی، سلامت و اقدامات ما برای مقابله با تهدیدات آینده جلب خواهد کرد. این علاقه باعث تغییر در سیاست ها و رفتار دولت می شود و جهان ردپای کربن را به دقت بررسی خواهد کرد. افراد، کسب‌وکارها و کشورها به دنبال سریع‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه برای دستیابی به «صفر خالص» هستند تا ردپای کربن خود را از بین ببرند. آینده خالص صفر پایدار با طیف گسترده ای از تحولات انرژی ساخته خواهد شد که به طور قابل توجهی انتشار دی اکسید کربن جهانی را کاهش می دهد و تولد صنعت مدیریت کربن بزرگی است که دی اکسید کربن را جذب، استفاده و حذف می کند. از آنجایی که هدف تمام فناوری های جدید کاهش و حذف انتشار دی اکسید کربن جهانی است، موجی از نوآوری ایجاد خواهد شد که همتراز با انقلاب های صنعتی و دیجیتالی گذشته است.

۳. دوره جدیدی از محاسبات

تا سال ۲۰۲۵، محاسبات کوانتومی از مراحل اولیه خود خارج خواهد شد و از دستگاه های تجاری نسل اول برای مقابله با چالش های کلیدی دنیای واقعی استفاده می شود. یکی از کاربردهای اصلی رایانه در این عصر جدید، شبیه سازی واکنش های شیمیایی پیچیده است. این ابزار قدرتمندی است که راه های جدیدی را برای توسعه داروهای جدید باز می کند. محاسبات شیمی کوانتومی همچنین می تواند مواد جدیدی با ویژگی های خاص ایجاد کند، به عنوان مثال در صنعت خودروسازی، تا کاتالیزورهای بهتری برای کنترل انتشار گازهای گلخانه ای و مبارزه با تغییرات آب و هوایی ایجاد کند. در حال حاضر، روش اصلی برای توسعه داروها و مواد با کارایی بالا، ساخت و آزمایش آنها است. شروع دوباره به زمان و پول نیاز دارد. کامپیوترهای کوانتومی که به طور قابل توجهی به کوتاه کردن چرخه توسعه محصول و کاهش هزینه های تحقیق و توسعه کمک می کنند، این وضعیت را در کوتاه مدت تغییر خواهند داد.

۴. تغییر پارادایم پزشکی به پیشگیری از طریق عادات غذایی

تا سال ۲۰۲۵، سیستم مراقبت های بهداشتی بر روی یک رویکرد پیشگیرانه تر به سلامت تمرکز خواهد کرد. علم پشت فواید یک رژیم غذایی مغذی و سبزی محور، جهشی در دانش نحوه عملکرد هوش مصنوعی و فناوری بیولوژی سیستم بر روی بخش‌های خاصی از بدن انسان و تأثیرات آن است. با توسعه آن یکی پس از دیگری مشخص خواهد شد. پس از همه‌گیری ۲۰۲۰، مصرف‌کنندگان بیشتر و بیشتر از اهمیت سلامت اولیه آگاه می‌شوند و به طور فزاینده‌ای به دنبال غذاهای سالم‌تر می‌گردند که ایمنی طبیعی آنها را تقویت می‌کند. با داشتن درک عمیق تر از تغذیه، صنعت جهانی غذا می تواند تقاضای خود را با ارائه محصولات متنوع برای حمایت از سلامت ایده آل برآورده کند. برای یک زندگی انعطاف‌پذیرتر، صنعت مراقبت‌های بهداشتی مردم را تشویق می‌کند تا از سلامت خود مراقبت کنند تا درک گیاهان روی زمین را ارتقاء بخشند و قربانی‌های ناپایدار را کاهش دهند.

۵. ۵G برای تقویت اقتصاد جهانی و نجات زندگی

با توجه به درخواست اپراتورهایی مانند آمازون و اینستاکارت برای تحویل در همان روز، خدمات تحویل به سرعت رشد کرد، اما خدمات همچنان محدود بود. با این حال، با گسترش شبکه‌های ۵G و ربات‌های مستقلی که مستقیماً با آن‌ها کار می‌کنند، می‌توان ظرف چند ساعت کالاها را ایمن تحویل داد.

Wifi نمی تواند تقاضا برای چنین ظرفیت بزرگی را برآورده کند. خودداری از بیرون رفتن، درس های کسب و کار و مدرسه را به سمت کنفرانس های ویدئویی سوق داده است و کیفیت ضعیف شبکه به یک مشکل تبدیل شده است. شبکه‌های ۵G با تأخیر کم این مشکل قابلیت اطمینان را حل می‌کنند و خدماتی را که به ظرفیت بالاتری نیاز دارند، مانند پزشکی از راه دور، جراحی از راه دور، و خدمات اورژانس فعال می‌کنند. همچنین هزینه مهاجرت سازمانی به فناوری‌های شتاب‌دهنده اقتصادی مانند کارخانه‌های هوشمند، نظارت بلادرنگ، و محاسبات لبه را با پردازش زمان واقعی و محتوای فشرده جبران می‌کند. شبکه های خصوصی ۵G اینها را فعال می کنند و اقتصاد خدمات تلفن همراه را متحول می کنند.

توسعه ۵G بازارهایی را ایجاد می کند که ما فقط می توانستیم تصور کنیم، مانند ربات های رانندگی خودکار و اقتصاد “تحرک به عنوان یک سرویس” و بازارهای دیگری که نمی توانستیم تصور کنیم. نسل بعدی بازارها و بذرهای پر رونق جدیدی برای آینده ای روشن ایجاد خواهد کرد.

۶. فناوری جدید برای مدیریت سرطان

فناوری داده ها را هدایت می کند، داده ها دانش را کاتالیز می کند و دانش قدرت ایجاد می کند. در دنیای آینده، سرطان مانند سایر اختلالات سلامت مزمن مدیریت خواهد شد. شما قادر خواهید بود آنچه را که در آینده اتفاق خواهد افتاد مشخص کنید و بر آن غلبه کنید.

به عبارت دیگر، یک فناوری جدید برای مدیریت سرطان است. تکنیک های تشخیصی مانند تجزیه و تحلیل توالی ژنوم و بیوپسی مایع تکامل یافته اند تا آزمایش را آسان تر، دقیق تر و به طور ایده آل مقرون به صرفه تر کنند. غربالگری پیشگیرانه زودتر امکان پذیر خواهد بود. تشخیص زودهنگام و مداخله در بسیاری از انواع سرطان نه تنها جان انسان ها را نجات می دهد، بلکه بار مالی و روانی ناشی از تشخیص دیرهنگام را نیز کاهش می دهد.

علاوه بر این، فناوری نوآوری های درمانی را پیش می برد. ویرایش ژن و ایمونوتراپی با عوارض جانبی کم باعث پیشرفت بیشتر خواهد شد. با پیشرفت در غربالگری و درمان اولیه، سرطان دیگر بیماری نفرین شده ای نیست که مردم از آن ترس داشته باشند.

چگونه فناوری تا سال 2025 جهان را تغییر خواهد داد؟

۷. برنامه های کاربردی ربات در خرده فروشی

رباتیک در بسیاری از صنایع فعال بوده است، اما برخی از زمینه ها، مانند فروش مواد غذایی، تا حد زیادی دست نخورده باقی مانده است. بخش خرده فروشی مواد غذایی با استفاده از یک ربات جدید به نام “اجرای خرد” به طرز چشمگیری تغییر خواهد کرد. استفاده از روبات‌های پایین دستی در سطح «هایپرمحلی»، برخلاف روش‌های سنتی که از روبات‌های بالادستی در زنجیره تأمین استفاده می‌کردند، صنعت ۵ تریلیون دلاری را با تاریخ ۱۰۰ ساله‌اش متحول کرده است. سهامداران تغییرات عمده‌ای را تجربه خواهند کرد. از آنجایی که خرده فروشان چندین برابر بهره وری می شوند، کسب و کار فروش آنلاین مواد غذایی نیز بازدهی مثبت و جذابی را به همراه خواهد داشت که دیگر در دسترس نیست. این فناوری همچنین دسترسی به غذا را گسترش می دهد و سرعت کلی، در دسترس بودن، و قیمت و همچنین پیشنهادات مصرف کننده را بهبود می بخشد. مراکز Microfulfillment همچنین می‌توانند در مکان‌های موجود (معمولاً با بهره‌وری کمتر) در سطح فروشگاه مستقر شوند که در مقایسه با فروشگاه‌های فیزیکی بین ۵ تا ۱۰ درصد در هزینه‌های عملیاتی صرفه‌جویی می‌شود. ما پیش‌بینی می‌کنیم که ارزش آنلاین شدن برای خرده‌فروشان و مصرف‌کنندگان به یک اندازه عالی باشد.

چگونه فناوری تا سال 2025 جهان را تغییر خواهد داد؟

۸. ابهام بین فضاهای فیزیکی و مجازی

یکی از درس‌هایی که این بیماری همه‌گیر به ما آموخت این است که فناوری چقدر برای حفظ و ارتقای ارتباطات، نه فقط برای کار، بلکه برای ایجاد ارتباطات عاطفی واقعی، اهمیت دارد. طی چند سال آینده، فناوری هوش مصنوعی با ایجاد ارتباط بین افراد در سطح انسانی و ایجاد احساس نزدیکی بیشتر به یکدیگر، حتی زمانی که از نظر فیزیکی از هم جدا هستند، این پیشرفت را تسریع خواهد کرد. مرز بین فضای فیزیکی و مجازی برای همیشه محو خواهد شد. از SXSW گرفته تا جشنواره گلستونبری، بسیاری از رویدادهای جهانی ممکن است فراتر از پخش زنده و دیجیتالی شدن کامل باشند و دقیقاً همان تجربه حضور در آنجا را ارائه دهند. با این حال، ارائه این خدمات کافی نیست. برای جلب اعتماد مصرف کنندگان، حفظ حریم خصوصی داده ها باید در اولویت قرار گیرد. زمانی که همه‌گیری ویروس کرونای جدید شروع شد، این خبر نگرانی‌های زیادی را در مورد امنیت شرکت‌هایی که کنفرانس ویدئویی ارائه می‌دهند، ایجاد کرد. این نگرانی برطرف نشده است. با پیشرفت اتصال دیجیتال، هیچ سرویسی مجاز نیست که عدم شفافیت کامل و کنترل داده ها را به کاربران ارائه دهد.

چگونه فناوری تا سال 2025 جهان را تغییر خواهد داد؟

۹. از مراقبت های پزشکی موسسات پزشکی به فرد محور

تا سال ۲۰۲۵، مرزهای بین فرهنگ، فناوری اطلاعات و سلامت محو خواهد شد. زیست شناسی مهندسی، یادگیری ماشین و اقتصاد اشتراکی چارچوبی را برای تمرکززدایی سیستم پزشکی و تغییر از موسسات پزشکی به افراد ایجاد خواهند کرد. زیست‌شناسی مهندسی که با تکامل هوش مصنوعی و مکانیسم‌های زنجیره تامین جدید هدایت می‌شود، آزمایش ساده و کم‌هزینه‌ای را برای افراد در هر کجای دنیا فراهم می‌کند و داده‌های بیمار را در زمان واقعی ارائه می‌دهد. شما باید آن را دریافت کنید. در نتیجه، تنها شدیدترین موارد نیاز به درمان یک قدم جلوتر دارند که باعث کاهش عوارض، مرگ و میر و هزینه درمان در بیماری‌های حاد مانند بیماری‌های عفونی می‌شود. افراد آلوده کمتری نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند، اپیدمیولوژی به طور چشمگیری تغییر می کند و بار سیستم مراقبت های بهداشتی کاهش می یابد. و با انتقال هزینه ها و اختیارات به افراد از طریق هزینه های تشخیصی کمتر، صرفه جویی در هزینه و بهبود کیفیت درمان به طور همزمان حاصل می شود و درمان مقرون به صرفه تر می شود. پیوندهای ناگسستنی قبلی بین سلامت، وضعیت اجتماعی-اقتصادی و کیفیت زندگی شروع به از بین رفتن می کند و تنش هایی که با در نظر گرفتن سلامت = دسترسی به موسسات پزشکی وجود داشت از بین می رود. از مراقبت های معمول تا بیماری های همه گیر، این فناوری های همگرایی (فناوری هایی که دو یا چند رشته مختلف علم و فناوری را برای دستیابی به یک هدف خاص به هم نزدیک می کنند) در حال تغییر عوامل اجتماعی-اقتصادی در سراسر جهان هستند. بسیاری از مشکلات سلامت مردم را کاهش می دهد.

۱۰. آینده ساخت و ساز نزدیک است

ساخت و ساز یک فرآیند تولید موازی است که مدیریت، اصلاح و تولید در مقیاس بزرگ را امکان پذیر می کند. این یک راه امن تر، سریع تر و مقرون به صرفه تر برای ساختن سازه هایی مانند خانه ها، ادارات و کارخانه ها خواهد بود و برای رشد مردم در شهرها و مناطق دیگر مورد نیاز خواهد بود. در صنعت ساخت و ساز، مجموعه داده های غنی با استفاده از اینترنت اشیا (اینترنت اشیا)، هوش مصنوعی، ضبط تصویر و غیره به طور گسترده ایجاد می شوند و این مفهوم در حال حاضر در حال تحقق است. با استفاده از داده ها برای به دست آوردن درک عمیق تر از فرآیند ساخت و ساز، متخصصان میدانی قادر خواهند بود برای تصمیم گیری در زمان واقعی به شهود تکیه کنند و توانایی یادگیری و رشد آنها را تا حد زیادی افزایش دهند و در عین حال اعتماد و کار را به دست آورند. شما می توانید بروید.

داده های عملی چیزهایی را که قبلا دیده نشده بودند روشن می کند و رهبران را قادر می سازد تا پروژه های خود را به طور فعال مدیریت کنند نه اینکه پس از وقوع با آنها برخورد کنند. برنامه‌ریزی و اجرای دقیق به متخصصان ساخت‌وساز اجازه می‌دهد تا به جای تحت تأثیر قرار گرفتن محیط، کنترل، مدیریت، خودکارسازی و آموزش آسان‌تر و تکرارپذیرتر را انجام دهند.

این آینده ساخت و ساز است و از قبل شروع شده است.

۱۱. حذف دی اکسید کربن مبتنی بر گیگاتون مشکلات تغییرات آب و هوایی را حل می کند

با گسترش مقیاس فناوری های انتشار منفی مانند حذف دی اکسید کربن، دی اکسید کربن را می توان از هوا در سطوحی که بر اقلیم تأثیر می گذارد حذف کرد. این برای حفظ افزایش دمای زمین به ۱.۵ درجه سانتیگراد ضروری است. بشر اکنون تمام تلاش خود را برای جلوگیری از انتشار کربن بیشتر در جو انجام خواهد داد، در حالی که هر کاری ممکن است برای حذف دی اکسید کربن منتشر شده در گذشته از هوا برای همیشه انجام خواهد داد. اگر این فناوری به طور گسترده در دسترس قرار گیرد، تقاضا برای حذف دی اکسید کربن افزایش می یابد و هزینه آن کاهش می یابد. حذف دی اکسید کربن به واحدهای گیگاتونی گسترش خواهد یافت و به گزینه ای مسئول برای حذف انتشارات غیرقابل اجتناب از هوا تبدیل خواهد شد. افراد همچنین می توانند تأثیر مستقیم و مثبتی بر تغییرات آب و هوا بر روی سطوح دی اکسید کربن اتمسفر داشته باشند. در نهایت، از رسیدن گرمایش زمین به سطوح خطرناک جلوگیری می کند و به بشریت فرصتی می دهد تا تغییرات آب و هوایی را متوقف کند.

۱۲. عصر جدید پزشکی

پزشکی همواره به دنبال تعمیق دانش و درک خود از زیست شناسی انسان با هدف اتخاذ تصمیمات بالینی بهتر بوده است. هوش مصنوعی ابزار جدیدی است که می‌تواند بینش‌های بیشتری را در سطح بی‌سابقه‌ای از «داده‌های بزرگ» پزشکی که قبلاً استفاده نشده بود استخراج کند و دنیای پزشکی و کاربردهای آن را تغییر دهد.

۱۳. شکاف ثروت را ببندید

با پیشرفت در هوش مصنوعی، تشکیل دارایی در نهایت برای عموم قابل دسترسی خواهد بود. تا به حال، اتکا به مدیریت دارایی، مشاوران مالی بوده اند، کارگران دانشی که بر اساس استراتژی های فردی تخم های لانه کوچک پرورش می دهند. اما خدمات آنها گران است، بنابراین مدیریت ثروت به این معنی است که فقط کسانی که قبلا دارایی داشتند می توانند از ثروت خود محافظت و پرورش دهند. در نتیجه مدیریت ثروت به طور سنتی از دسترس کسانی که بیشتر به آن نیاز دارند دور بوده است. سرعت پیشرفت هوش مصنوعی این امکان را برای مشاوران مالی فراهم کرده است تا به استراتژی‌های مورد استفاده از طریق فناوری دسترسی داشته باشند و آن را برای عموم مردم مقرون به صرفه کرده است. ده‌ها میلیون نفر بدون دانستن تئوری پورتفولیو مدرن می‌توانند «پول کار کنند»، به طوری که برای استفاده از Apple Pay مجبور نیستید بفهمید که ارتباطات میدانی نزدیک چگونه کار می‌کند. شما می‌توانید این کار را انجام دهید.

۱۴. تبیین دنیای خرد پنهان در سطح

هر سطح از کره زمین اطلاعاتی را پنهان می کند که برای جلوگیری از بحران همه گیر فعلی و آینده ضروری است. محیط ساخته شده (محیط ایجاد شده مصنوعی)، جایی که انسان ۹۰ درصد از زندگی خود را در آن سپری می کند، گنجینه ای از میکروبیوم های طبیعی است که از اکوسیستم های باکتریایی، قارچی و ویروسی طبیعی تشکیل شده است. این فناوری برای نمونه‌برداری سریع، دیجیتالی کردن و تجزیه و تحلیل داده‌های میکروبیوم، درک ما را از نحوه انتشار پاتوژن‌ها تغییر خواهد داد. با کشف این لایه نامرئی و ظریف از داده ها و شناسایی امضاهای ژنتیکی، زمان و مکان انسان و جمعیت ها پاتوژن ها را آزاد می کنند، چه سطوح و محیط هایی بالاترین خطر انتقال را دارند و ما قادر خواهیم بود پیش بینی کنیم که این خطرات چگونه تحت تأثیر رفتار ما قرار می گیرند. و در طول زمان تغییر می کند. ما هنوز در مرحله ای هستیم که در نهایت بینش داده های میکروبیوم به سطح رسیده است، اما وضعیت باید طی پنج سال آینده بهبود یابد. این بینش ها نه تنها به جلوگیری از بیماری های همه گیر و پاسخ به آن کمک می کند، بلکه نحوه حمایت از فعالیت های اقتصادی بدون آسیب رساندن به سلامت عمومی، و نحوه طراحی، بهره برداری و پاکسازی محیطی مانند ساختمان ها، اتومبیل ها، متروها و هواپیماها نیز بر شما تأثیر می گذارد.

۱۵. کربن زدایی از صنعت کربن بالا توسط یادگیری ماشین و هوش مصنوعی

طی پنج سال آینده، صنایع کربن فشرده با استفاده از یادگیری ماشینی و فناوری هوش مصنوعی شاهد کاهش چشمگیر ردپای کربن خود خواهند بود. در گذشته، در صنعت تولید و صنعت نفت و گاز، تلاش ها برای کربن زدایی به دلیل دشواری در حفظ بهره وری و سودآوری به تاخیر افتاد. با این حال، تغییرات آب و هوایی، فشارهای نظارتی، و تغییرات چشمگیر بازار، تغییر در این صنایع را نیز می طلبد. برای مثال، شرکت‌های نفت و گاز و تولیدکنندگان صنعتی نگران هستند که تنظیم‌کننده‌ها خواهان کاهش قابل توجه انتشار دی اکسید کربن در چند سال آینده هستند. این صنایع رویکردی مشابه به تلاش‌های مبتنی بر فناوری که برای کربن‌زدایی در حوزه‌های حمل‌ونقل و ساخت‌وساز ضروری بود، اتخاذ خواهند کرد. با گسترش تحول دیجیتال، حتی در زمینه‌هایی با انتشار کربن بالا، ما از داده‌های زمان واقعی و بسیار دقیق از دستگاه‌های متصل بی‌شماری استفاده خواهیم کرد و از فناوری‌های پیشرفته مانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای کاهش مؤثر و فعال انتشار گازهای گلخانه‌ای استفاده خواهیم کرد. می تواند ردپای کربن شما را کاهش دهد.

۱۶. انتشار و اولویت حفاظت از حریم خصوصی

علیرغم تسریع مقررات مربوط به حریم خصوصی قابل مشاهده در سال های اخیر، حفظ حریم خصوصی همچنان فقط نوک کوه یخ است، هم از منظر نظارتی و هم از دیدگاه مصرف کننده. پنج سال بعد، حریم خصوصی و امنیت داده‌ها کالایی می‌شود و توانایی خود مصرف‌کنندگان برای محافظت و مدیریت دارایی‌های داده‌های حساس به‌عنوان یک قانون به‌جای یک قانون خاص تلقی می‌شود. همانطور که این آگاهی و درک رشد می کند، فناوری افزایش حریم خصوصی (PET) نیز افزایش می یابد، عملکردی که از حریم خصوصی محافظت و افزایش می دهد. تا سال ۲۰۲۵، PET در رده فناوری به جریان اصلی تبدیل خواهد شد و اساس استراتژی های حریم خصوصی و امنیت شرکت ها خواهد بود، نه اینکه فقط برای رعایت حداقل رعایت اضافه شود. استانداردهای بین‌المللی حریم خصوصی ممکن است هنوز وجود نداشته باشند، اما سازمان‌ها باید رویکردی انعطاف‌پذیر و مبتنی بر داده‌ها را برای برآورده کردن مقررات محلی و انتظارات مصرف‌کننده اتخاذ کنند. این تلاش‌ها توسط یک تیم بین بخشی مسئول داده‌ها، حریم خصوصی و امنیت درون سازمان هدایت می‌شود.

چگونه فناوری جهان را در پنج سال آینده تغییر خواهد داد؟

این سیاره با تعدادی مسائل فوری مواجه است، از جمله مشکل تامین غذا برای جمعیت رو به رشد جهان، بهبود دسترسی و کیفیت مراقبت های بهداشتی، و کاهش شدید انتشار دی اکسید کربن برای جلوگیری از اثرات منفی تغییرات آب و هوا. . سرعت و پتانسیل تحول تکنولوژیک امروزی برای حل این مشکلات انتظارات زیادی دارد. کارآفرینان، جامعه سرمایه‌گذاری و شرکت‌های تحقیق و توسعه در سطح جهانی بر توسعه و استقرار راه‌حل‌هایی متمرکز هستند که نتایج ملموسی را ارائه می‌دهند، و مطمئناً در پنج سال آینده شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی خواهیم بود.

همه‌گیری ویروس کرونا درس دشواری در مورد اینکه چقدر این جهان در برابر آشفتگی‌های انسانی و اقتصادی شکننده است، داده است. اما در همان زمان، شاید برای اولین بار در تاریخ، این رویدادی بود که نیاز به همکاری در سطح جهانی، شفافیت داده‌ها و سرعت داشت تا آسیب‌های ناشی از شرایط اضطراری تهدید کننده زندگی را محدود کند. ما را تاریخ قضاوت خواهد کرد، اما در حالی که برخی کشورها به تنهایی عزم و استقامت قهرمانانه را از خود نشان داده اند، جهان به طور کلی هنوز به نتایج کافی نرسیده است. به عنوان یک جامعه جهانی و از طریق پلتفرم هایی مانند مجمع جهانی اقتصاد، باید به تجسم این موضوعات، کشف و حمایت از بهترین و سریع ترین فرصت های فناوری و نوآوری ادامه دهیم.

--------------

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *