توکن غیر قابل تعویض NFT چیست؟

توکن غیر قابل تعویض NFT چیست؟

توکن غیر قابل تعویض NFT چیست؟

NFT به معنای توکن غیر قابل تعویض است و غیر قابل تعویض به این معنی است که این توکن منحصر به فرد است و قابل تعویض نیست.  برای مثال بیت کوین را در نظر بگیریم :  بیت کوین قابل تعویض است زیرا می توانید بیت کوین خود را با بیت کوین دیگری مبادله کنید. شما در هر دو مورد با بیت کوین مواجه خواهید شد.

با این حال، NFT ها بیشتر شبیه کارت های Yu Gi Oh هستند، توکن های تجاری منحصر به فردی که اگر یکی را با دیگری مبادله کنید، توکنی متفاوت از آن چیزی که داده اید دریافت خواهید کرد.

NFT ها می توانند همه چیز باشند. آنها می توانند یک تصویر jpg، موسیقی یا هنر دیجیتال باشند. شما می توانید یک هنرمند باشید و با افزودن تصاویر و موسیقی خود، یک ویدیوی کوتاه ۳ دقیقه ای در یوتیوب ایجاد کنید.  حالا می‌توانید این ویدیو را به‌عنوان یک NFT با قیمتی عالی بفروشید، اگر برای بقیه افراد جامعه ارزش داشته باشد. درست مثل این که شما از یک گالری نقاشی خریداری کنید ولی خیلی متفاوت و جالب.

از نظر فنی ، بیشتر NFT ها بخشی از بلاک چین اتریوم هستند.  با وجود اینکه اتریوم خودش یک ارز دیجیتال است، بلاک چین آن از NFT ها پشتیبانی می کند. سایر بلاک چین ها نیز می توانند نسخه NFT خود را پیاده سازی کنند، بنابراین اتریوم تنها نیست.

توکن غیر قابل تعویض NFT چیست؟

تبلیغات در مورد NFT چیست؟

تبلیغات در مورد NFT ها بسیار قابل توجه است، زیرا مانند هر چیزی که می خریم و جمع آوری می کنیم، NFT ها نیز هدف یکسانی دارند. جمع آوری و خرید سرگرم کننده است و می تواند نشانه ای از ثروت یا نشانه ای از حمایت شما از شخص یا برندی باشد و درست مانند هنر، ارزش NFT ها می تواند در طول زمان افزایش یا کاهش یابد، و شما می توانید NFT خود را با پول زیادی معامله کنید.

اخیراً، در ماه آگوست، شخصی با نام کاربری «boothy» تصویر دیجیتالی از یک میمون کارتونی با خز طلایی و پرتوهای لیزر قرمز رنگ که از چشمانش بیرون می‌آید را به قیمت ۱.۵ میلیون دلار خریداری کرد. این تصویر بخشی از Bored Ape Yacht Club (BAYC)، یک مجموعه NFT با بیش از ۱۰۰۰۰ آواتار میمون دیجیتال منحصر به فرد بود، در حالی که فقط می توانید بگیم که میتونیم آن تصویر را کپی کنید، تصویر به عنوان یک نسخه اصلی در بلاک چین منتشر شد. با خرید این تصویر میمون کارتونی طلایی، مالک مالکیت تصویر را تضمین می کند. چنین مواردی بسیار رایج هستند زیرا NFT ها در درجه اول با هنر دیجیتال مرتبط هستند. 

توکن غیر قابل تعویض NFT چیست؟

گردآورندگان NFT همچنین دارای جوامع کوچک یا بزرگی هستند که با نوع توکن‌های غیرقابل تعویضی که خریداری کرده‌اند مرتبط هستند. یکی از محبوب‌ترین انجمن‌های NFT، پنگوئن‌های Pudgy نام دارد که حول یک مجموعه NFT با همین نام ساخته شده است. انجمن های بیشتری مثل این وجود دارد. اولین آنها به نام CryptoKitties، مجموعه ای از NFT های ستایش گربه است.

آیا این شگفت انگیز نیست؟ نه تنها می توانید محتوای دیجیتال را در بلاک چین خریداری کنید، بلکه می توانید بخشی از چیزی بزرگتر باشید.

به طور کلی، NFT ها به عنوان روشی قابل درک برای افراد غیر رمزنگاری برای آشنایی با علم پشت بلاک چین و نحوه عملکرد معاملات در نظر گرفته می شود. این مانند بلاک چین ۱۰۱ است اما با آیتم های دیجیتال جالبی همراه است که می توانند ارزش خود را در طول زمان دو برابر کنند و سرمایه شما را افزایش دهند.

جالبتر اینکه نایک حق ثبت اختراع روشی را برای تأیید صحت کفش‌های کتانی با استفاده از یک سیستم NFT به نام CryptoKicks دارد.

توکن غیر قابل تعویض NFT چیست؟

آیا آینده ای در NFT وجود دارد؟

این یک سوال بسیار قابل بحث است و به نظر می رسد که چشم انداز بلندمدت چندان روشن نیست. دو مشکل اصلی در مورد NFT ها وجود دارد و اگر با آنها برخورد شود، این توکن ها می توانند راه جدیدی برای حمایت از هنرمندان در سراسر جهان باشند.

اولین موضوع به نحوه نگاه ما به هنر دیجیتال در مقایسه با هنر فیزیکی مرتبط است. به عنوان مثال، همه ما مونالیزا را در Google Images دیده‌ایم، اما همچنان برای دیدن آن به صورت شخصی سفر می‌کنیم. هنر دیجیتال را می توان کپی پیست و چاپ کرد، در حالی که یک نسخه اصلی ارزش خود را با دور از دسترس بودن حفظ می کند.

دومین مسئله مربوط به نحوه تنظیم قراردادهای هوشمند با حق امتیاز برای هنرمندان باشد. این می تواند راهی به سوی ساختارهای مالکیت بسیار پیچیده باشد.

علیرغم این مسائل، هدف اصلی NFTها معرفی فضای رمزنگاری خارج از جامعه مالی است. بنابراین، NFT ها می توانند رویکردها و ایده های جدیدی را از مجموعه داران، توسعه دهندگان و هنرمندان در سراسر جهان به ارمغان بیاورند.

--------------

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *