بازگشت به دهه ۷۰ با بلندگوهای سری Tannoy Legacy

بازگشت به دهه 70 با بلندگوهای سری Tannoy Legacy

بازگشت به دهه ۷۰ با بلندگوهای سری  Tannoy Legacy

آیا احساس می کنید به دهه ۷۰ بازگشته اید، زمانی که وینیل حکومت می کرد و مد بود… خوب، بگذارید فقط بگوییم، سوال برانگیز بود؟

یک دلیل خوب برای آن وجود دارد: سری جدید Legacy Tannoy بر اساس سری محبوب High Powered Dual (HPD) ساخته شده است که در سال ۱۹۷۴ منتشر شد، سالی پس از آن که Pink Floyd The Dark Side of the Moon را در استودیو افسانه ای Abbey Road لندن روی یک جفت جدید ساخته شد. مانیتورهای Tannoy Lancaster را نصب کرد. هر سه مدل Legacy – Eaton (5500 دلار به ازای هر جفت)، Cheviot (6500 دلار / جفت) و Arden (8000 دلار / جفت) – هر سه مدل Legacy با جدیدترین مواد و فناوری‌های درایور به‌روزرسانی شده‌اند – چیزی خاص با مدل‌های قبلی خود به اشتراک می‌گذارند: آنها ساخته شده بر اساس نسخه به روز شده درایور Dual Concentric Tannoy که در سال ۱۹۴۷ اختراع شد، دو دهه پس از اینکه Guy R. Fountain شرکت را در لندن تأسیس کرد.

بازگشت به دهه 70 با بلندگوهای سری Tannoy Legacy
بازگشت به دهه 70 با بلندگوهای سری Tannoy Legacy

آخرین نسل از آن درایور معروف (تنها درایور در هر مدل یک ووفر )مخروطی کاغذ/خمیر با یک توییتر دوگانه متحدالمرکز در “گلوی” آن نصب شده است. Tannoy می‌گوید این چیدمان تضمین می‌کند که فرکانس‌های پایین و بالا در یک الگوی ۳۶۰ درجه پراکنده می‌شوند که از خطوط موجبر «لاله» در اطراف توییتر پیروی می‌کند. موجبر همچنین به عنوان یک پلاگین فاز عمل می کند و به تراز زمان کمک می کند. در مقایسه با درایورهای Dual Concentric مورد استفاده در مدل های اصلی HPD، نسخه های جدید به طور قابل توجهی ارتقا یافته اند که منجر به اعوجاج کمتر، حساسیت بالاتر و وضوح بهتر شده است. به‌روزرسانی‌ها شامل استفاده از آلیاژ آلومینیوم/منیزیم برای گنبد توییتر است که گفته می‌شود پاسخ را تا ۳۰ کیلوهرتز افزایش می‌دهد، ساختار موتور بهبودیافته با آهن‌ربای فریت و سیم‌پیچ‌های لبه‌ای و شبکه متقاطع دو کاناله پیچیده.

بازگشت به دهه 70 با بلندگوهای سری Tannoy Legacy

با ارج نهادن به میراث سری اصلی HPD – که برای رساندن صدای استودیوی ضبط به hi-fi خانگی معرفی شد – مدل‌های جدید Legacy در کارخانه Tannoy در اسکاتلند ساخته شده و کیفیت آن بررسی و آزمایش شده است. همه آنها بسیار کارآمد هستند – با درجه‌بندی حساسیت ۸۹، ۹۱ و ۹۳ دسی‌بل – و دارای یک صفحه طلایی با ظاهر قدیمی در بافل جلویی با تنظیمات Treble Energy و Treble Roll Off هستند که به ترتیب با افزایش‌های ۱.۵ و ۲ دسی بل قابل تنظیم هستند.

برای مشاهده سایر مدل های بلندگو اینجا کلیک کنید.

تفاوت اصلی بین مدل ها اندازه است: Eaton یک مدل قفسه کتاب با ارتفاع ۲۱ اینچ با درایور ۱۰ اینچی و دو پورت است. Cheviot یک کفگیر باریک است که ۳۴ اینچ قد دارد و یک راننده ۱۲ اینچی و دو پورت دارد. و Arden یک مدل ایستاده با ارتفاع ۳ فوت با درایور ۱۵ اینچی و سه پورت است، طراحی که گفته می شود قرار دادن اتاق را آسان می کند.

بازگشت به دهه 70 با بلندگوهای سری Tannoy Legacy
--------------

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *